Annonce
Annonce

Søg | Aktive indlæg

De stærkeste landshold Options
lg08ujf
1. marts 2014 02:12:00 Anmeld

Tilbage til toppen
Hej Folkens!
Jeg har pt. gang i et personligt projekt, hvor jeg skal bruge de 64 stærkeste landshold i verden.
Fra Europa skal jeg bruge 25 hold.. Er der nogen eksperter herinde, der vil give et bud på, hvilke 25 hold jeg bør vælge - ud fra et skøn?
PS: Jeg vil ikke bare bruge Fifas rangliste, da jeg ikke mener, den giver et særligt retvisende billede af niveauet på de forskellige landshold.
editor
1. marts 2014 14:42:23 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
Hvis man kigger udelukkende på et kontinent, synes jeg godt, at man kan bruge FIFA's rangliste som udgangspunkt. Den er baseret på indbyrdes kampe og vægtet efter, om det er et mesterskab, kvalifikation eller træningskamp. Derudover går ranglisten et par år tilbage i tiden, så man kan ikke ligge nummer 1 på et heldigt resultat.

Problemet opstår først, når man skal sammenligne hold fra forskellige kontinenter, der i bedste fald møder hinanden en gang hvert fjerde år i en betydende kamp. Det er svært at sige, om Argentina er bedre end Holland, eller om Schweiz er bedre end Colombia, men nemmere at se, at Holland er bedre end Schweiz.

Simon_#11
12. marts 2014 12:43:58 Anmeld

Tilbage til toppen
Hej
Du kan starte med at vælge de landshold der deltager til VM slutrunden i Brasilien. De må i hvert fald være utvivlsomme, men husk lige at inkludere Danmark! :)

Ellers er det svært at huske så mange nationer i hovedet, men jeg mener da at Sverige, Rusland, Grækenland, Schweiz og Ukraine bør på listen.
Håber mit svar hjælper dig på vej - det er jo MEGET overladt til din subjektive vurdering.

Men hvis det er til et projekt vil en argumentation klæde opgaven. Præstationer vil de seneste EM-slutrunder kunne være et parameter.
Persiefan
17. marts 2014 23:14:30 Anmeld

Tilbage til toppen
Enig i Simon - at tage hold der er med i slutrunden til VM i Brasilien betyder at du har nogle hold der er "up to date"!
Christian_S.J.
18. marts 2014 18:19:23 Anmeld

Tilbage til toppen
Wales røg ikke videre
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce