Annonce
Annonce

Søg | Aktive indlæg

DBUs millionstøtte til FCK Options
kasper142
9. oktober 2012 11:22:14 Anmeld

Tilbage til toppen
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1841999.ece

hvad synes i om det

kan det være rigtig

Skal DBU flytte landskampe til Brøndby eller et andet stadion, hvis det kan gøre billetterne 180 kroner billigere?
editor
9. oktober 2012 11:39:06 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
I forvejen spiller landsholdet alle ligegyldige træningskampe i provinsen. Parken har plads til 38.000 tilskuere. Det næststørste stadion, Brøndby Stadion har plads til siddende 23.400 tilskuere, og har umulige trafikale forhold. Hvis DBU flytter de store kampe, dræber de den sidste interesse for landsholdet.

Hvis DBU mener, at de har forhandlet en dårlig aftale hjem, må de forsøge at få den genforhandlet, men at tale om, at aftalen er konkurrenceforvridende er idiotisk, for FCK købte Parken på markedsvilkår, DBU og Parken har forhandlet en aftale hjem på markedsvilkår. Det koster penge at åbne et stort stadion som Parken, så 180 kroner er ikke ren fortjeneste til FCK, selvom det menneskelige affald på Nazionen tror det.

Danskere gider tilsyneladende ikke se fodbold på stadion. De vil hellere sidde derhjemme i den varme sofa og se Barcelona/Real Madrid/United osv. i fjernsynet frem for at lette røven. Jeg ved ikke, om billigere billetter ændrer på det. DBU kunne vel prøve at sænke priserne til en kamp i Parken for at undersøge det.

editor
9. oktober 2012 11:46:52 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
Derudover viser det sig, at oplysningerne i artiklen er en lodret løgn.

Aftalen er skitseret her: http://parken.dk/pse/nyheder/2009/november/dbu-forlaenger-med-parken/

"Den nye aftale indeholder nogle justeringer i forhold til den nuværende kontrakt. Herunder at PARKEN reserverer alle internationale landskampdatoer for kvalifikationskampe til DBU, at PARKEN til enhver kamp skal levere en bane på internationalt niveau -- samt at DBU fremover ikke skal betale afgift per tilskuer, men derimod skal afregne for de tribuneafsnit, som åbnes til de enkelte kampe. "

I den gamle aftale betalte DBU for øvrigt 106 kroner per tilskuer til kvalifikationskampe og 82 kroner til venskabslandskampe. De 180 kroner er hevet ud af røven.

Summa summarum: DBU's billetpriser skyldes DBU's grådighed, og man skal lade være med at læse Nazionen

a.c.a.b
9. oktober 2012 16:54:05 Anmeld

Tilbage til toppen
editor wrote:

Danskere gider tilsyneladende ikke se fodbold på stadion. De vil hellere sidde derhjemme i den varme sofa og se Barcelona/Real Madrid/United osv. i fjernsynet frem for at lette røven. Jeg ved ikke, om billigere billetter ændrer på det. DBU kunne vel prøve at sænke priserne til en kamp i Parken for at undersøge det.

kan godt lide det der ;) for jeg er fuldstændig enig. det nytter alligevel ikke noget at sæte priserne ned, heller ikke på superliga niveau.
Moderator_Camila
9. oktober 2012 20:35:19 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
Det kunne være en ide at sænke priserne men man ved jo aldrig om det nytter at sænke dem. Jeg tror lidt flere tilskuer vil tage derind hvis prisen er lavere. Så kan det godt være der ikke kommer så mange penge i DBU's kasse men måske giver det folk en god oplevelse, så de har lyst til at kommer igen...

Jeg tror ikke det ville nytte at flytte kampene til Brøndby stadion, men man burde måske lave en fest ud af det, få noget musik til at spille i pausen eller før kampen(så er der en oplevelse udover fodbolden)
Lucroest
9. oktober 2012 20:36:56 Anmeld

Tilbage til toppen
Det er lidt svært at komme ind på stadion da jeg er den eneste i min familie der interesserer sig for fodbold :/
editor
9. oktober 2012 21:22:33 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
Moderator_Camila wrote:
Det kunne være en ide at sænke priserne men man ved jo aldrig om det nytter at sænke dem. Jeg tror lidt flere tilskuer vil tage derind hvis prisen er lavere. Så kan det godt være der ikke kommer så mange penge i DBU's kasse men måske giver det folk en god oplevelse, så de har lyst til at kommer igen...

Jeg tror ikke det ville nytte at flytte kampene til Brøndby stadion, men man burde måske lave en fest ud af det, få noget musik til at spille i pausen eller før kampen(så er der en oplevelse udover fodbolden)

FCK har forsøgt at lave mere gøgl før, efter og i pausen i foråret og efteråret, men det har ikke just virket på tilskuertallet. Kasi-tossen formåede (guderne må vide hvorfor) at trække en masse mennesker til håndbold, så det er muligt at hive danskerne op af sofaen.

Mit bud er masser af reklame, lave entrépriser til de mindre attraktive kampe. Hvis først folk én gang er kommet på stadion, plejer de at komme igen.

Og vigtigst af alt: Drop alle de latterlige strafaktioner mod fansene, hver eneste gang nogle tosser laver ballade. Forsøg i stedet med samarbejde.

Moderator_Camila
9. oktober 2012 21:55:02 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
editor wrote:
Moderator_Camila wrote:

FCK har forsøgt at lave mere gøgl før, efter og i pausen i foråret og efteråret, men det har ikke just virket på tilskuertallet. Kasi-tossen formåede (guderne må vide hvorfor) at trække en masse mennesker til håndbold, så det er muligt at hive danskerne op af sofaen.

Mit bud er masser af reklame, lave entrépriser til de mindre attraktive kampe. Hvis først folk én gang er kommet på stadion, plejer de at komme igen.

Og vigtigst af alt: Drop alle de latterlige strafaktioner mod fansene, hver eneste gang nogle tosser laver ballade. Forsøg i stedet med samarbejde.

Det er jeg faktisk meget enig i. Det er netop det med først at lokke folk ud en enkelt gang fordi så plejer de at komme igen.

Ellers kan man jo altid forsøge at invitere forskellige fodboldhold ind til kampen(gratis) og give unge mennesker en god oplevelse så de hiver deres mor og far med..
editor
9. oktober 2012 22:02:22 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
Familiebilletter med til én voksen og et par børn samt sodavand, slik og popcorn til en billig penge kunne også være en idé. Det er dyrt at slæbe hele familien til fodbold, i hvert fald i Parken.

Moderator_Camila
9. oktober 2012 22:11:42 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
editor wrote:
Familiebilletter med til én voksen og et par børn samt sodavand, slik og popcorn til en billig penge kunne også være en idé. Det er dyrt at slæbe hele familien til fodbold, i hvert fald i Parken.

ja det ville klart være en ide, hvis hele familien skal med bliver det sindssygt dyrt. DBU burde læse inde på GOAL og lære noget ;)
Lucroest
10. oktober 2012 15:12:27 Anmeld

Tilbage til toppen
Synes mere at de skulle støtte penge til BIF
editor
10. oktober 2012 15:22:57 Anmeld

Administrator

Tilbage til toppen
Lucroest wrote:
Synes mere at de skulle støtte penge til BIF

Hvorfor skulle DBU støtte BIF? De støtter ikke FCK - de køber en vare af Parken. Hvis andre klubber kunne tilbyde en bedre vare, ville DBU utvivlsomt købe hos dem.

Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce