Annonce
Annonce

Søg | Aktive indlæg

Hvor ender han? Options
wonderboy22
11. marts 2012 11:49:23 Anmeld

Tilbage til toppen
Hej allesammen på GOAL! Danse

Jeg vil til at starte en ny lille debat-serie, hvor jeg skriver et af de hotteste transfer-emner, og dermed skal i give jeres bud på hvor han ender, hvordan det kommer til at gå, evt. succes. Osv.

Og jeg synes det er for enkelt bare at skrive en spiller og forvente at i gider at svare, så jeg laver en lille fakta-boks om spilleren, som denne gang er Jordi Alba.

Nuværende klub : Valencia CF siden 2008.
Fulde navn : Jordi Alba Ramos
Alder : 22 år. Født den 21. marts 1989.
Position på banen : Venstre-back/midtbanespiller(kant)
Højde : 1.70 cm.
Vægt : 69 kg.
Stærke sider : Hans hurtighed og hans indlæg er ret ekstreme, men ligesom mange andre moderne backs er han også meget offensiv, og kan dermed betegnes som en stor trussel for modstanderens backs, da hans hurtighed tit sætter dem fuldstændig af.
De mest interesserede : Barcelona er nok de mest interesserede, og som Barcelona-fan kan jeg ikke andet end at ønske ham til klubben, han er jo også blevet "opdraget" på La Masia da han var barn, så det ville også være godt for ham at komme hjem til sin klub. Og så ville han også være ret så nice at få ned på modsatte back som Dani Alves, selvom det måske ville være et lille problem i det defensive, tror jeg faktisk det ville komme til at gå da Sergio Busquets altid kan gå med hjem af. Manchester United har også vist interesse for den unge back, da han måske skulle kunne tage over for Patrice Evra som er et godt stykke oppe i alderen(30 år), Arsenal har også før vist interesse da deres venstre-back tit bliver set som det svageste punkt på deres hold ville han også kunne være ret god at få ind dér.

Se denne fantastiske video med Jordi Alba, lidt fra hans tid i Barcelona's ungdomsakademi, men også noget fra hans senior år. Fantastisk video.

Viscá Barca Y Viscá Catalunya!

Spurs, Coys!
Safian
11. marts 2012 12:28:44 Anmeld

Tilbage til toppen
Først og fremmest er Jordi Alba en fantastisk spiller, som hovedsageligt har sine forcer i det offensive spil, hvor han er rigtig accelerationsstærk, hvor man ofte beskriver hans rate op ad banen som hans største styrker, teknisk er han også meget dygtig og så har han et lavt tyngdepunkt.

Umiddelbart kan jeg kun se Jordi Alba ende i FC Barcelona, klubber som Arsenal & Manchester United, tror jeg ikke rigtig fanger hans interesse. Alba tørster efter at bevise sit værd i Catalonien, men sendte jo ham afsted, for man mente han var for tynd, spinkel & lav, Barca kunne ikke rigtig bruge ham på daværende tidspunkt, så mon ikke han vender tilbage og bliver en fast bestanddel af den catalanske forsvarskæde. Eric Abidal er også oppe i alderen efterhånden, og han ikke set så godt ud i denne her sæson, han har dog været stabil. Men Jordi Alba som venstre back, og Alves som højre back, så får de forskellige Europæiske klubber meget at se til når Barcelona angriber :)
wonderboy22
11. marts 2012 13:09:04 Anmeld

Tilbage til toppen
Safian wrote:
Først og fremmest er Jordi Alba en fantastisk spiller, som hovedsageligt har sine forcer i det offensive spil, hvor han er rigtig accelerationsstærk, hvor man ofte beskriver hans rate op ad banen som hans største styrker, teknisk er han også meget dygtig og så har han et lavt tyngdepunkt.

Umiddelbart kan jeg kun se Jordi Alba ende i FC Barcelona, klubber som Arsenal & Manchester United, tror jeg ikke rigtig fanger hans interesse. Alba tørster efter at bevise sit værd i Catalonien, men sendte jo ham afsted, for man mente han var for tynd, spinkel & lav, Barca kunne ikke rigtig bruge ham på daværende tidspunkt, så mon ikke han vender tilbage og bliver en fast bestanddel af den catalanske forsvarskæde. Eric Abidal er også oppe i alderen efterhånden, og han ikke set så godt ud i denne her sæson, han har dog været stabil. Men Jordi Alba som venstre back, og Alves som højre back, så får de forskellige Europæiske klubber meget at se til når Barcelona angriber :)

Tror du ikke at med Alves og Alba spiller på hver back, at det bliver bare en smule for offensiv, eller hvad skal man gøre?, og tak for det meget uddybede svar (;

Viscá Barca Y Viscá Catalunya!

Spurs, Coys!
Safian
11. marts 2012 17:00:21 Anmeld

Tilbage til toppen
wonderboy22 wrote:
Safian wrote:

Tror du ikke at med Alves og Alba spiller på hver back, at det bliver bare en smule for offensiv, eller hvad skal man gøre?, og tak for det meget uddybede svar (;

Hhhm, Ja det har jeg også tænkt lidt over, men kan jo gøre to ting, man kan for eksempel lade Daniel Alves tage løbene, og så ind imellem variere det med et løb fra Alba, noget i den stil hvor man hele tiden skifter med løbene, så bliver det jo ligeså uhyggeligt at modstanderholdet ikke rigtig er klar over hvilken vej løbet kommer. Eller så kan man få en defensiv midtbanespiller til at lige at gå ned og hjælpe forsvarskæden, men jeg tror aldrig Guardiola vil tillade at begge backs er så offensive, men hvis var jeg ham så ville jeg have noget kommunikation eller nogle aftaler mellem Alves og Alba, så på den måde få noget variation i løbene :) Men enten skal Busquets lige gå ned og hjælpe eller så med de variere deres løb ;) !
Quick Reply Gem
Du skal være medlem og logget ind for at svare.

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

RSS

Annonce